“hiç böyle birşey olmamıştı”

Uzunca zamandır sanki güzel haberlere uyanabilirmişiz gibi, sabah gözümüzü İzmir’in Çiğli İlçesi’nde, kreş servisinde unutulduğu için havasızlıktan yaşamını yitiren 3 yaşındaki Alperen Sakin’in ölümü ile ilgili haberle açtık.

İçimizi burkan haberler içinde yerini alan bu haber, günün ilerleyen saatlerinde gelen üst üste haberlerle en azından benim içimde ki üzüntüyü nefrete çevirdi.
Bir kez daha nefret ettim okuduklarımdan, okuduklarıma yazılan yorumlardan çocuğa değer verilmeyen bir ülkede ve dünyada yaşamaktan!!

Seneler önce büyük kızım için kreş bakıyorduk, pekte güzel hazırlanmış süslenmiş bir kreşte okul sahibi eğitimci olduğunu okulu nasıl şahane tasarlayıp yaptığını anlatıyordu. Tıpkı diğer okullar sahipleri gibi.
Eşim sorular soruyor ben dinliyorum, okul sahibi gözü bana ilişti, belki beni ilgisiz bir baba zannederek
– siz neden hiç soru sormuyorsunuz dedi bana

Aklımdaki soruların cevapları olmadığını ve/veya yetersiz olduğunu düşündüğüm için “Ben soru sorarsam yüksek ihtimal çocuğu okula vermeyeceğimi belirttim.”

Israr etti. İlk sorum “Okulunuzda Sertifikalı Acil Müdahale ve İlk yardım eğitimi almış kaç çalışanınız var?”
Cevap: Bir kaç kem küm sonrası “burada hiç o boyutta olay yaşanmadı”

Ne acı, daha acısı bunu anlattığım insanların kılmısın sen diyerek gülerek dinlemeleri bunu. İşte Alperen ve bu gibi çocuklarımızı kaybetmemizin nedeni

“hiç böyle birşey olmamıştı”

alperen-iha-2

Al işte oldu!! Şimdi ne bok yiceksiniz?

Genelde ne yapıldığını söyleyeyim “hep olmaz böyle şeyler” kapatın üstünü gitsin.

Al sana bir örneği ;
“İzmir Otobüsçüler ve Umum Servis Araçları İşletmecileri Esnaf Odası Başkanı Hasan Basri Bostancı ise okul servisinin korsan olduğunu ve hiçbir kurumdan belgesi bulunmadığını açıkladı.”

Nedir bu açıklamanın amacı? bunu şimdi mi kontrol ettin? Esnaf Odası olarak hangi servislerle çalıştığını düzenli olarak alıp kontrol etmek, okulu uyarmak, kaçak varsa yetkili mercileri uyarmak görevin değil mi?

Daha kötü bir örneği;

İzmir İl Milli Eğitim Müdürü Ömer Yahşi, olayın ardından kreşe müfettiş gönderdiklerini, idari soruşturma başlattıklarını söyledi. Yahşi, “Devlet okulu değil. Ama bakanlığın denetiminde olan bir okul. Bizim servis şoförleri ve hosteslerinin eğitimi çalışmalarını sürdürüyoruz. Akıl ve mantığa sığmayan bir ihmal. İdari anlamda soruşturma sürüyor” dedi.

Lütfen çocuklarınızı verdiğiniz okulları gidin bir kontrol edin.
Senede onbinlerce lira ödenen okullarda “okul ben servisten sorumlu değilim diyor” Servisten sorumlu olmayan okula çocuğunuzu kayıt ettirtmeyin.
Çalışanına sağlık eğitimi vermeyen okula çocuğunuzu kayıt ettirtmeyin.
Okul taksitiniz öğretmen maaşından fazla olan okullara çocuğunuzu kayıt ettirtmeyin.

Çocuklarınızı okul için maddi değer olarak gören okullara çocuklarınızı göndermeyin.
Bunları kontrol etmeyen, gerekli düzenlemeleri yapmayan, kontrolleri sağlamayan yönetimlere huzur vermeyin!!!

 

 

 

One thought on ““hiç böyle birşey olmamıştı”

Leave a Reply

