Ebeveynlere yönelik pazarlama yapıyorsanız…

Hemen her akşam yaptığım gibi, biraz internette gezinirken bir iki kaynakta gözüme çarpan bu konu üstüne biraz yazmak istedim. Kendi tecrübelerim, kaynaklardan alıntılarla güzel bir özet hazırlayacağımı düşünüyorum.

Aslında yola çıkış noktamız şu. Bir çocuğumuz var, ebeveyn olarak ihtiyaçlarımız var. Bu noktada ortaya çıkan ihtiyacı karşılamak için firmalar kendine şu soruyu soruyor.

Ebeveynler için bir ürün tasarlarken hangi faktörleri göz önünde bulunduruyorsunuz?

İşte bu noktadan sonra ürün işlevselliği, konumlandırılması, hedef kitlesi göz önüne alınarak geliştiriliyor. Daha doğrusu geliştirilmesi gerek diyelim.

Bir baba olarak söyleyebilirim ki ilk nokta Bunu sadece anneler için yapma.
2016 senesini bitiriyoruz, babanın çocuğun hayatında olan önemli yerini geçtik bulundukları yerlerle çocukların hayatına nasıl olumlu etkileri olduğuna şahitlik etmeye başladık. Artık anneler tüm ebeveynlik görevlerini üstlenmiyorlar, bu yüzden lütfen bunu geçmişte bırakabilir miyiz? Bir sürü çocuğun bir annesi yok. Bir sürü baba çocuklarının birincil bakım görevlilerini üstleniyor. Ürününüzü ve markanızı “anneler için” (çoğunlukla pembe renk tonlarında, pusetlerin yer aldığı logolarla, çanta modellerinde) hazırladığınızda, zaten hedef kitlenin yarısı kesiliyor demektir. Neden??


Aile kompozisyonu hakkında hiçbir tahmin yapmayın. Modern aileler çok çeşitlidir. Çocuklar teyzeler, amca, dedesi, dadı, üvey ailesi, kuzeni, hatta büyük kardeşleri tarafından bakılabilir. Birçok ailede bir ebeveyn vardır, bazılarının evli olmayan veya biyolojik olarak çocuğa bağlı olmayan ebeveynleri vardır. Hepsi aileler ve yaptıkları, ebeveynlik, kim oldukları önemsiz. Anne-Baba olmak ve Ebeveyn olmak kavramlarını birbirinden ayırın.

Ebeveynlik stresli, zor ve yorucu bir sorumluluk, bu yüzden eğlenceli ve şirin olun. Belki dikkat etmişsinizdir çocuk bakımı için pazarlanan şeylerin birbirinden güzel uyuyan bebeklerle yada birbirinden güzel gülen fotoğraflarla kaplanmasının bir nedeni vardır.
Aynı zamanda, hayatımız kopuyor, çünkü uyku alamıyoruz ve düşünülemez gerginlik altında, biz tamamen o ıvır zıvır şeylerin bağımlısıyız. Sevimli peluş hayvanlar, “Baba’yı seviyorum” diyenler, uyuyan bebeklerin yumuşak filtre fotoğrafları … biz onu seviyoruz. Bütün bunları neden yaptığımızı hatırlatıyor bizlere

Yaşadığımız gündelik hayatta ebeveynlerin çözümlere ihtiyaç duyduklarından iki kat daha fazla sorunu vardır. Mesela?  Mesela ayrıca çocuklar için problem çözüyorlar!
Çocuklar (eğer bilmiyorsanız) en az on ya da daha fazla olana kadar oldukça yararsızdırlar. O zaman bile, kendilerini okula götürmüyorlar ya da kendi doktor randevuları almıyorlar. Bir çocuğun ayakkabıya ihtiyacı olduğunda, onları seçmek ve satın almak zorunda olan ebeveyndir. Tüketiciler olarak, ebeveynler, sizinle ilişki kurduğunuz tek bir kişi oldukları halde şaşırtıcıdır, ancak çoğunlukla iki, üç veya daha fazla kişi için kararlar alıyor ve kararlar alıyorlar. 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s