Çocukluğunuza dönsek…

İyi bir baba olarak hatırlanmak istersek, sanırım hem iyi bir baba olmalının zor yüzünü geçmeli, hem de çocuklarımızla paylaştığımız eğlenceli, unutulmaz anılar ve deneyimler için zaman ayırmalıyız.


Aynı mesafedeki bir noktaya uçakla gitmek arabaya binmekten daha güvenlidir. Ancak, çoğu insan sürüşten çok uçmaktan korkuyor. Bunun ilk nedeni “Olabilirlik Önyargısı” nadir olan olayların akla daha kolay gelmesi ve daha sık olan şeylere göre daha fazla hatırlanabilirliği olması.

Çoğu zaman bu önyargı, riskle ilgili hatalı kararlar vermemize neden olan bir sorundur Mesela bir köpeğin saldırması ihtimalinden cilt kanseri olma ihtimalinden korktuğumuzdan daha çok korkarız.). Ama biz insan hafızasının bu ilgisini avantajımıza da kullanabiliriz.

Çeşitli babalara, çocuklarının ileride kendi çocukluklarına baktıklarında kendilerinin nasıl babalar olarak hatırlamaları istediği sorulmuş.Büyük oranda cevap, babaların çocuklarının hayatlarında sürekli, sevgi dolu varlıklar olarak hatırlanmasını istedikleri olmuş.

Bu aslında iki parçalı bir istek. Sürekli dahil OLMA durumunu içerdiği gibi, aynı zamanda bu süreçte HATIRLANIR OLMA ve aynı zamanda varlığını devam ettirmeyi de içerir. İlki, iyi bir baba olmaktır. İkincisi, bahsettiğimiz avantajımızı kullanarak sağlanabilir.
Kısaca şunu yapmalıyız:
1. Her gün, bazen göze çarpmayan, iyi bir baba olmaya çalışın.
2. Günlükleri unutulmaz bir şeylerin patlamaları ile noktalayın

Ben Baba olarak dedemi gördüm yanımda çocukluğum boyunca sürekli sevgi dolu bir varlıktı. Yansımanın ardından, iyi bir baba olmanın tüm hırıltı çalışmalarını yaptığını biliyorum – aileme, evin bakımına, bana hemen herşeyimde  çok desteği olmuş çok şey öğretmiştir. Çocukluğu hakkında da çok anısı vardır.

Ancak, çocukluğuma döndüğümde, bunları gerçekten hatırlamıyorum.
Kuşadasında beraber yaptığımız bisikleti hatırlıyorum. Yaptığımız maçlarda bize hakemlik yapmasını hatırlıyorum. Beyaz Peugout arabamızı yıkadığımız günleri hatırlıyorum.
Bunlar kullanılabilirlik yanlılığı sayesinde aklımın önündedir eğlenceli, unutulmaz olaylardır.

Bende kızlarım için aynısını yapmaya çalışıyorum. Baba olarak bir aile içinde ki günlük görevlerimi yerine getirmeye özen gösteriyorum. Kızları okula bırakıyorum, beslenmelerini hazırlıyorum, okuldan alıyorum, ailenin geçimi için çalışıyorum vb.

Bunların yanında kızlarımla eğlenceli, unutulmaz bağlar inşa etmek konusunda çok dikkatli davranıyorum. Tıpkı dedemin benim için yaptığı gibi. Sadece benim yaptığım yemekleri yapıyoruz onunla. Aramızda sırlar var, gizli bir parola kelimemiz. Sadece ikimizin paylaştığı anlar. Sadece ikimizin yaptığı şeyler.

Lara ve Mira çocukluğuna geri döndüğünde, anne ve babasının hayatında sürekli sevgi dolu varlıklar olduğunu hatırlayacağını düşünüyorum.

Ben babalık uzmanı değilim!
Bence bu strateji ailem için iyi çalışıyor ve sizin için iyi çalışıyor olabilir, bunun için biraz yaratıcılık ve zaman gerekir.

Ve siz ve çocuğunuzun ilgi alanlarına – sanat, bilim, okuma, seyahat, yemek pişirme, açık havada, spor, vb. – uyan bir şey bulabilirsiniz.

Leave a Reply

