“şşşşt” desem dikkatinizi çeker mi?

çocuk-gelinÇocuk gelinler üzerine çok şey yazıp çizilmiştir. Uzun uzun bu oranlar üzerinden gidip tekrar etmeyeceğim nedir ne değildir diye. Fakat şu kısa hikayeyi dinlemenizi isterim; Çocuk yaşta evlendirilen 300 kadın üstünde yapılan bir çalışmada, bu kadınlardan birisi anlatıyor, bir çocuk anlatıyor… böyle yaşama zorunda bırakılan bir çocuk…

13 YAŞINDAYDIM KOCAMA ‘BABA’ DİYORDUM”

İsmini vermek istemeyen bir kadın ise küçük yaşta evlendirilmesini şöyle anlattı: “12 yaşındaydım 13’e yeni basacaktım. O, 70 yaşındaydı. Ona çocukları ile birlikte ben de ‘baba’ diyordum. Daha sonra kumam beni uyararak ismiyle hitap etmemi istedi. Ben bunu yapamayınca ‘Şşşşt’ diye seslenmek zorunda kaldım. Yukarıda Allah var, beni gelin ettikleri zaman ben daha dışarıda oyun oynuyordum.”

ve bugün okuduğum bir haber….

Anayasa Mahkemesi imam nikahı kıyma şartı olarak öncelik verdiği resmi nikah kıyma zorunluluğunu kadırdı.

şimdi kim koruyacak bu minik yavruları?

Leave a Reply

