Vatan ve Atatürk Sevgi’si…..

Geçen sene gezinirken bir kitap standı önüne geldim, yaşlıca bir adam duruyordu.. meğersem o adam Atatürk’ün leblebilerini yürüten çocukmuş… Hanri Benazus.
Bu isimle arasanız hikaye her yerde karşınıza çıkar, ben bizzat kendisinden dinledim. Kendisinin Atatürk Resimleri Albümünü alırken “Nereden bu kolleksiyonerlik seviyesinde Atatürk Sevgisi” dediğimde anlattı.

” Adımı sordu. ‘Hanri’ dedim. Bana ‘Niye Ahmet, Mehmet, Mustafa değil’ diye sormadı ve ben o gün bu nedenle Türk oldum. Sonra da kendimi asla bir azınlık olarak hissetmedim. “

İşte böyle başlamış Atatürk sevdası, o zaman uzun uzun konuşmuştuk kitaplar ve Atatürk üstüne. Ve bu sene Kozzy Alışveriş IMG_6811merkezinde yine karşılaştık, kendi gibi yazar olan eşiyle tanıştık. İstanbul’da doğmuş bir hanım efendi. Şöyle bir araştırdım bugün yazayım dedim yazımı….Hanımefendinin Babası, dedesi ve amcası subay olup, Çanakkale Savaşında ve Ulusal Kurtuluş Savaşında büyük yararlılıklar göstermiş, kimisi gazi, kimisi de şehit düşmüş. Kendisi de böyle bir ailenin askeri disiplinle yetişmiş naif bir kızı.
Genelde çocuklara dönük kitaplar, öyküler, masallar yazmaktadır. Yakın tarihimiz ve Kurtuluş Savaşı ve Atatürk konularında eserler vermektedir. Evet yanlış okumadınız, çocuklara yönelik Atatürk kitapları yazmakta.

Türkiye çapında özellikle ilköğretim okullarında sohbetler, konferanslar, seminerler vermekte, çocuklar ve gençlerle yakın ilişkiler içinde olmaktadır. Verdiği konferanslar ve yazdığı kitaplar sebebiyle 2005 yılında Öğretmen Şener Aksu başarı ödülü almış.

Kendisiyle uzun uzun sohbet ettik, kitabımızı aldık….. Sevgi dolu bir insan… zamanı olanın gidip tanışmasını isterim
Sevgi Hanım ile….

Sevgi Tanrısever ve Çocuklar için Atatürk kitapları ….

Leave a Reply

