Babama….

Sosyal Medya dediğimiz şey aslında sosyal dünya, içerisinde herşey var… ve siz nasıl kullanırsanız ne için kullanırsanız orasından faydalanıyorsunuz… Malum hemen herbirimizin bir facebook hesabı, bu hesapta ailemiz tanıdıklarımız, sadece ismini hatırladıklarımız bazısının simasını çıkarır gibi olduklarımız var.

10931529_10152681710746915_1366416515680460007_nDün gece facebook’ta arkadaş listemin paylaşımları içinde gezinirken bir arkadaşım “Babama…” başlığıyla yazdıkları çok duygulandırdı beni. Malum hem kız babası olunca hemde Babalar ve Kızları adında bir blog yürütünce gözümden kaçmadı. Kendisinden izin istedim, paylaşabilirmiyim dedim kırmadı beni, fakat onun duygularını kendisine değinmeden sadece bir alıntı gönderi gibi paylaşmak istemedim.. Çokta vaktini almamak için kendi çapımda biraz araştırma ve kendi duygularımla bir yazı haline getirmek istedim.

Kızımız, Türk Silahlı Kuvvetlerimizden Em. Amiral Hüseyin Avni Ürkmez’in kızı. Kızımız diyince mini mini bir kız anlamayın. Esra Hanım mini mini bir kızın kalbindeki merhamete sahip bir kişi. Kendisiyle arkadaşlığım ortak yaşanmışlıklardan çok ortak amaçlara dayanmakta. Kendisini KANSERLE DANS sayesinde tanıdım…

Kanserle dans ve Esra’yı benim için farklı yapan çok önemli bir özelliği vardı. Her yerde görürsünüz, insanlar ne yaptığını anlatır sizlere, nasıl yaptığını.. o dönemde Kanserle Dans için yazılanları okuduğumda şu ifade beni çok etkilemişti…

“21 Ocak 2012’de sevgili babacığım, Gazi Emekli Amiral Hüseyin Avni Ürkmez’i çok kısa bir süre içinde kaybettik. İşte şimdi Ebru ile kurduğumuz “Kanserle Dans” blog, facebook sayfası ve twitter ile amacımız, ona yapamadıklarımı sizlerle paylaşmak, bilgi bulamayanlara tercümeli metinlerle ulaşmak. Doktorunuza danışmak ve beslenme konusunda bilinçlenmek isteyenler için sizi bir şekilde kaynağı belli bilgi aktarmak… Kim bilir, geç kalınmadan bir kişiye bile yardımcı olsak ne mutlu bize.”

Büyük bir erdem bu, yapamadıklarını anlatmak, yapamadıklarını paylaşmak, sevdiğini geride bırakmana ve tüm kayıplarına rağmen… işte bu hayat paylaşmak. İşte bu aslında bir hayata “babalık” etmek.

Öncelikle Paşamız Hüseyin Avni Ürkmez’i saygıyla anıyorum, siz Esra Hanım onun bu dünyada ki değerlerisiniz. Allah Rahmet Eylesin, Işıklar içinde uyusun.

10933870_10152821546214597_1185040838824866505_nBabama…

Kucuklugumde cok tekrarlanmis bir hatiradir. Murat 124 arkasinda biz uc cocuk, ne zaman uzun yola ciksak o arabanin on cami kirilir. Sehirlararasi yolda on cam yok gideriz bir sure…. Annem kendi capinda kufreder, yani soylenir aslinda. Babam islik calip sarki soyler. Biz arkada donariz, her tarafimiz sarili ama sonrasinda biliriz uc kulak ozurlu cocuk ilhitap ile ateslenecegiz…

Babam islik calar, sarki soyler…

Hayatimda bana iki kere el kaldirdi Babam, onu taniyanlar okuyorsa inanmaz… Ikisi de annemin doldurusuna geldiginden hem de… Ben gunlerce yuzune bakamamistim, yani oyle saniyordum, fakat simdi geri sayiyorum, aslinda o benden kacar o bana bakamazmis utancindan…

Resimlerine bakiyorum da , yuzu gulmezse gozleri guluyor her birinde… Iste oyle bir insandi benim babam…

Dinimize gore insanin amel defterini acik tutan uc sey varmis, seni kaybettikten sonra okumustum: “üçüncü amel, arkasında kendisine dua edecek sâlih evlatbırakmaktır.
Sâlih evlatla kastedilen Müslüman evlattır.Anne babaya düşen en önemli görev, çocuklarını iyi bir Müslüman olarak yetiştirmektir. Böyle bir evlat, ölümlerinden sonra anne babasına kendisi dua ettiği gibi, başkalarının da dua etmesine vesile olan işler yapar

Asker adamdin, bizi “MUSLUMAN” yetistirme isini annem ustlenmisti, Kur’an okumaya zorlayan, dua ogreten, Yasin’i esirgemen hep annemdi… Sen de “IYI” kismini ustlendin…

Cennet var mi bilmem, yaptigim hicbirseyi onun icin yapmadim, ama varsa biliyorum oradasin Babam…

Leave a Reply

