Tercihlerimiz sünnet midir yoksa farz mı?

choiceBir kaç gündür üst üste gelen ve tamamen insanların tercihleri üstüne dayalı değerlerde başlattığı tartışmalar bu yazıyı kaleme almama sebep oldu. Hafta başında sitede yayınlanan “Sünnet Gereksizdir” mesajı veren yazı ve paylaşımını takiben gelen yorumlardan bahsediyorum. Bu paylaşım sonrasında uzunca sayılabilecek bir yorum yaptıysam da açıkçası bu konuyu biraz daha açmak istedim. 

Yaptığım işle alakalı bazı titirlerim olsa da sosyal hayat içerisinde çok fazla uzmanlığım yok, resim çizerim, güzel yemek yaparım, tercihlerimle yaşarım. İyi bir eşim, bunu rahat söylüyorum, olmasa eşim bana canına canımı katıp iki yeni can vermezdi. İki kızım var, iyi bir baba olup olmadığımı bilemem fakat kızlarımın sevdiği bir babayım. Sevmese ben uyurken üstümü örtmezdi. Çocuk sahibi olana kadar yarım yamalak sigara içenler gibiydi çocukla alakam. Dudak tiryakisi seviyesinde :) Olursa severdim olmazsa aramazdım…. Çocuk olunca tiryaki oldum, içime çekmeye başladım. Onlarla öğrenmeye ve onlarla yeniden büyümeye başladım. Bu yüzden onlar için her konunun uzmanı olamıyorum, fakat gerek uzman gerekse büyüklerimizden, kendi hayat deneyimlerimizden ve gelecek beklentilerimizden bir tutam alıp kararlarımızı verip tercihlerimizi yaşıyoruz. Sağlıklı olması gereken, hatta çok kez biz farkına varmasak da olan buyken, özellikle çocuk konusunda annelerin her şeyi tek ellerine almaya çalışarak ve hatta zaman zaman bunu başarıp duvarlar çekerek diğer unsurları dışarıda bırakmaları, ve bu unsurların dışarıda kalması sonucu çıkan aksaklıklar yüzünden ayrı dertlenmeleri. Havada uçusan nasihatlar akıl vermeler diğerini fikren linçe kalkışmalar çok saçma.

Devamı için tıklayın….

Leave a Reply

